De Jochemstichting

Zwerfkatten

Kat gevonden?
In overleg met boeren of particulieren kunnen wij (zwerf-wilde)katten die behandeld kunnen worden, weer een kans geven volgens de "no kill policy". Dit wil zeggen: dieren niet onnodig euthanaseren, omdat zij niet voldoen aan de eisen van onze samenleving. In samenwerking met dierenkliniek Makatsi kunnen wij soms in overleg zwerfkatten laten steriliseren/castreren voor een gereduceerd tarief om zo samen hopelijk de kattenpopulatie terug te dringen. Voor meer informatie kunt u hiervoor altijd contact met ons opnemen.

Adoptiekatten

Onze adoptiekatten.

Al onze adoptiekatten zijn gesteriliseerd of gecastreerd. In geval van kittens is dit vaak niet zo. In het adoptieformulier zal dan ondertekent moeten worden dat de nieuwe eigenaar het diertje laat helpen voor een leeftijd van 6 maanden. Ook zijn ze allemaal gechipt/ gevaccineerd en getest op kattenaids en leukemie.

Aan de adoptie zitten geen kosten verbonden. Wel is een donatie welkom om de jochemstichting draaiend te houden.

Steriliseren en castreren

Zoveel mogelijk katten te steriliseren en castreren om te voorkomen dat de populatie zich verder uitbreidt en overlast gaat veroorzaken. Hiervoor zullen programma's in binnen- en buitenland worden opgezet.

In samenwerking met Dierenkliniek Makatsi opereren wij tegen een gereduceerd tarief op maandag en donderdag. Kijk voor meer informatie op www.makatsi.nl