De Jochemstichting

Wij willen graag iedereen wijzen op ons protocol wat betreft de opvang van gevonden (gewonde) katten. Wij werken met een afstandsverklaring. Dat betekent dat als een kat bij ons wordt gebracht men de kat overtekent naar de stichting. Wij zijn dan op dat moment verantwoordelijk voor het dier. Wil men niet tekenen, dan gaan wij er vanuit dat diegene dan ook de eigenaar is van de kat en dan ook de kosten op zich neemt.

Als men tekent dan heeft men nog 24 uur om zich te bedenken. Maar ook dan geldt dat men de kosten zelf moet betalen. Maar als men beslist om de kat niet over te tekenen, moet men rekening houden met het feit dat een eventuele eigenaar een jaar lang de tijd heeft om zich te melden. Dan moeten de nieuwe eigenaren en de oude eigenaren zelf afspreken wat ze met de kosten doen. Hier staan wij dan buiten.  Als de kat is overgetekend zijn wij wettelijk verplicht om minstens twee weken de kat hier te houden voor een eventuele eigenaar die zich nog kan melden. In die twee weken reserveren wij geen katten voor andere mensen. Als een kat uiteindelijk weer gezond is (en dat is helaas niet altijd aan de orde) zetten wij hem zelf ter adoptie.

Als iemand zich hier niet in kan vinden adviseren wij om de kat dan te laten op halen door de dierenambulance.

We willen langs deze weg ook aangeven dat Dierenkliniek Makatsi en de Jochemstichting niks met elkaar te maken hebben. De assistentes die de telefoon opnemen zijn werknemers bij de kliniek en weten niet wat er zich afspeelt bij de Jochemstichting. Als u voor de stichting belt vraag dan naar Sharina of Miranda. Zij zijn niet altijd aanwezig. Ze bellen dan zo spoedig mogelijk terug. Houdt er ook rekening mee dat de Jochemstichting vrijwilligerswerk is voor de assistentes, maar ook zeker voor mw Hendriks. Zij is de dierenarts die in haar spaarzame vrije tijd de medische kant van de stichting begeleidt.

Onze stichting kan alleen bestaan door donaties. Wij krijgen geen subsidies!!! Dat houdt in dat wij ook niet onbeperkt geld kunnen uitgeven. Dieren gaan ons voor alles en wij zullen altijd klaarstaan voor dieren.